Παρασκευή 26 Νοεμβρίου 2010

Αναβαθμίζονται οι υπηρεσίες στους αρχαιολογικούς χώρους!


Νοέμβριος του 2010. Και σήμερα μιλάμε για αναβάθμιση των υπηρεσιών των αρχαιολογικών χώρων.
Τώρα για πρώτη φορά γίνεται η πρώτη πανελλήνια καταγραφή, των υπηρεσιών στους αρχαιολογικούς χώρους και τα μουσεία της Ελλάδας.
Χρόνια ολόκληρα λειτουργούν με ελλείψεις, αφού κανένας δεν ενδιαφέρθηκε να ασχοληθεί με το θέμα αυτό.


Δεχόμαστε πάνω από οκτώ εκατομμύρια επισκέπτες, όπως λένε τα στοιχεία από 176 μουσεία και αρχαιολογικά σημεία.
Ένα από αυτά και η Ακρόπολη, η οποία δεν έχει δίγλωσσες ενημερωτικές πινακίδες στα μνημεία της.
Το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο – το µεγαλύτερο µουσείο της Ελλάδας και ένα από τα σηµαντικότερα στον κόσµο – δεν έχει πωλητήριο. Στους ∆ελφούς και την Επίδαυρο – χώροι µε µεγάλη επισκεψιµότητα – οι επισκέπτες δεν θα βρουν οδηγούς του Ταµείου Αρχαιολογικών Πόρων (ΤΑΠ), δηλαδή τους επίσηµους που κυκλοφορούν µε έγκριση για την ποιότητα των πληροφοριών που παρέχουν από το υπουργείο Πολιτισµού και των οποίων τα έσοδα πηγαίνουν στο ταµείο του ΤΑΠ υπέρ των µνηµείων. 
«Αν θέλουµε η Ελλάδα να ξαναµπεί σε τροχιά ανάπτυξης, οφείλουµε να αναδείξουµε µε τον καλύτερο τρόπο τα συγκριτικά µας πλεονεκτήµατα. Ο Πολιτισµός είναι το µεγαλύτερο απ’ αυτά και μαζί  µε τον Τουρισµό µπορούν να συµβάλουν καθοριστικά στην έξοδο της Ελλάδας από την κρίση», τόνισε ο υπουργός Πολιτισµού και Τουρισµού, Παύλος Γερουλάνος. «Με το ολοκληρωµένο πρόγραµµα που καταθέτουµε σήµερα για την αναβάθµιση των παρεχόµενων υπηρεσιών στους αρχαιολογικούς χώρους και τα µουσεία γίνεται το πρώτο µεγάλο βήµα ώστε, µέσα από ένα ευρύ πλέγµα δράσεων και συνεργιών, να ικανοποιούν και τον πιο απαιτητικό επισκέπτη». 


Κι όλα αυτά σήμερα, τόσα χρόνια που μιλάνε για τουρισμό και αρχαιολογικούς χώρους, δεν σκέφτηκαν τι μπορούν να προσφέρουν στον επισκέπτη;;
Καλά λένε ότι το δικό μας ''το τρένο δεν θα πάψει ποτέ να καίει κάρβουνο''.


Και συνεχίζει η είδηση:
Οι υπηρεσίες διαιρέθηκαν σε τρεις βασικές κατηγορίες: τις βασικές (ενηµερωτικό φυλλάδιο, κυλικείο ή – όπου δεν είναι εφικτό – αυτόµατο πωλητή νερού και αναψυκτικών, τουαλέτες, χώρο στάθµευσης), τις επιθυµητές (πρόσβαση και τουαλέτες για ΑµεΑ, δίγλωσσες πινακίδες, επίσηµος οδηγός και πωλητήριο) και τις εξειδικευµένες (συστήµατα αυτόµατης ξενάγησης, εκπαιδευτικά προγράµµατα, µηχανογραφηµένα συστήµατα έκδοσης εισιτηρίων, χώροι αφής). Αντιστοίχως οι χώροι ταξινοµήθηκαν σε τέσσερις κατηγορίες: σε αυτούς που παρέχουν όλες τις υπηρεσίες και εν συνεχεία σε αυτούς που απαιτείται η αναβάθµιση των εξειδικευµένων, των επιθυµητών και των βασικών υπηρεσιών. 
«Στην πρώτη οµάδα (σ.σ. παρέχονται όλες οι υπηρεσίες) δεν υπάρχει δυστυχώς αυτήν την στιγµή κανένας χώρος. Και µόνο η καταγραφή αυτού του γεγονότος είναι µια µικρή επανάσταση. Το κενό είναι τόσο ηχηρό που από µόνοτου λέει ότι κάτι πρέπει να κάνουµε», επεσήµανε ο Παύλος Γερουλάνος. 
Στη δεύτερη οµάδα κατατάσσονται 19, ανάµεσά τους τα µουσεία Εθνικό Αρχαιολογικό, Νοµισµατικό, Αρχαιολογικό και Βυζαντινό Θεσσαλονίκης,Ολυµπίας, ∆ελφών και Βεργίνας. 
Στην τρίτη οµάδα υπάγονται 44µουσεία και αρχαιολογικοί χώροι– ανάµεσά τους η Ακρόπολη, το ∆ιονυσιακό Θέατρο, η Επίδαυρος, η Κνωσός και η Σπιναλόγκα – και στην τελευταία 100 χώροι και µουσεία (ανάµεσά τους το Ολυµπιείο επειδή δεν έχει αυτόµατο πωλητή νερού), γεγονός που καθιστά σαφές πως οι επισκέψιµοι αρχαιολογικοί χώροι είτε έχουν ελλείψεις είτε χρήζουν αναβάθµισης σε µία ή περισσότερες από τις βασικές υπηρεσίες. 

Τρεις είναι οι στόχοι που θέτει για την επόµενη τριετία το ΥΠΠΟΤ. Πρώτος είναι κάθε επισκέψιµος χώρος να παρέχει,όπου βεβαίως αυτό είναι εφικτό και αναγκαίο, όλες τις βασικές υπηρεσίες, ώστε να καταργηθεί «για πάντα» η κατηγορία όπου οι χώροι είτε έχουν ελλείψεις είτε χρήζουν αναβάθµισης σε µία ή περισσότερες από τις βασικές υπηρεσίες. 
Ως δεύτερη προτεραιότητά τίθεται το να παρέχουν οι χώροι µε τη µεγαλύτερη επισκεψιµότητα (π.χ. Ακρόπολη, Κνωσός, Ολυµπία, ∆ελφοί, Επίδαυρος, Μυκήνες, Βεργίνα, Παλάτι του Μεγάλου Μαγίστρου στη Ρόδο) καθώς και τα µεγάλα µουσεία της χώρας (π.χ. το Εθνικό και το Βυζαντινό Μουσείο σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη) όχι µόνοτις βασικές και τις επιθυµητές υπηρεσίες αλλά και όλες τις εξειδικευµένες. Τρίτον, σταδιακά οι υπηρεσίες σε όλους τους χώρους και τα µουσεία της χώρας θααναβαθµίζονται ώστε να µπορέσουν να «ανέβουν κατηγορία».
 Για την επίτευξή τους θα εξασφαλιστούν από το ΤΑΠ επενδύσεις ύψους 1,5 εκατ. ευρώ ετησίως για την επόµενη τριετία και 3,5 εκατ. ευρώ από τον ΟΠΑΠ, ενώ θα συµβάλουν οργανισµοί τοπικής αυτοδιοίκησης, ιδρύµατα όπως το Ωνάσειο, Νιάρχου και Λεβέντη, µη κυβερνητικές οργανώσεις (π.χ. ∆ιάζωµα, Σώµα Ελληνικού Οδηγισµού), χορηγοί και ο Φάρος Τυφλών. 

πηγή


Πολλές φορές σκέφτομαι τι ακριβώς φρόντιζαν σε αυτό το κράτος επί χρόνια, εκάστοτε κυβερνήσεις, αφού τίποτα δεν λειτουργεί σωστά.
Κι ύστερα μας ξαφνιάζει πως ''μπατάρισε η βάρκα''!

6 σχόλια:

  1. Xρειάζονται να γίνουν πολλά στα μουσεία αλλά για τις δίγλωσσες πινακίδες διαφωνώ.Η Ακρόπολη έχει δίγλωσσες πινακίδες καθώς και δυο τρία μουσεία όπως το Αρχαιολογικό που έχω επισκεφθεί πρόσφατα!
    Καλημέρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Δηλαδή μου λες ότι κάποιος λέει ψέματα.Ή ο δημοσιογράφος ή η κυβέρνηση.Ή τουλάχιστον λένε ανακρίβειες;
    Γιατί υποτίθεται ότι αυτά βγήκαν από στοιχεία της καταγραφής που έγινε για πρώτη φορά.
    Πήγες πάνω στην Ακρόπολη ή στο Μουσείο μόνο που είναι καινούργιο?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Την Ακρόπολη επάνω την επισκέφτηκα τον Σεπτέμβρη.
    Υπήρχαν μπροστά από τα μνημεία της δίγλωσσες ενημερωτικές πινακίδες για την ιστορία του κάθε μνημείου, στα Αγγλικά και Ελληνικά.Στο μουσείο το Αρχαιολογικό επίσης πήγα Οκτώβρη τότε με την έκθεση της Μύρτιδος.Και εκεί δίγλωσσες πινακίδες μπροστά από κάθε έκθεμα.
    Στο μουσείο Μπενάκη επίσης.
    Δεν γνωρίζω για άλλα μουσεία τώρα τελευταία.
    Ούτε γνωρίζω αν η δημοσιογράφος έκανε έρευνα που έγραψε ότι έγραψε.
    Για να σου δώσω να καταλάβεις την έρευνα που κάνουν, όταν πρωτοκυκλοφόρησε το τραμ, εγώ το χρησιμοποίησα αμέσως. Διάβασα λοιπόν από δημοσιογράφο ότι είναι ωραίο κλπ αλλά κρίμα που είναι τα παράθυρα καλυμμένα και δεν μπορούν να δουν έξω τη θέα οι επιβάτες. Ψεύδος.Αυτό που έχει το παράθυρο είναι για τον ήλιο. Οι εντός βλέπουμε θαυμάσια την θέα!!

    Καλημέρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ΑΚΟΥΓΟΝΤΑΣ ΤΙΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ ΠΕΡΙ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΝΕΩΝ ΤΡΟΠΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ, ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΒΑΣΙΚΑ ΓΙΑ ΜΙΑ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΧΩΡΑ, ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΑΥΤΟΝΟΗΤΑ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΣΧΕΤΙΚΑ ΠΟΛΙΤΙΣΜΕΝΟ ΚΡΑΤΟΣ, ΔΙΑΠΙΣΤΩΝΕΙΣ ΟΤΙ ΟΥΤΕ ΤΑ ΒΑΣΙΚΑ ΔΕΝ ΕΙΧΑΜΕ.ΟΤΙ ΠΕΡΝΟΥΣΕ ΤΟΣΟ ΧΡΗΜΑ ΑΠΟ ΑΥΤΟ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΚΑΙ ΤΙΠΟΤΑ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΟ ΔΕΝ ΓΙΝΟΤΑΝ. ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΑΝΑΡΩΤΙΟΜΑΣΤΕ ΓΙΑΤΙ ΜΙΑ ΧΩΡΑ ΔΕΝ ΠΑΕΙ ΜΠΡΟΣΤΑ. ΜΑΣ ΦΤΑΙΝΕ ΟΙ ΞΕΝΟΙ ΜΕΤΑ. ΑΦΟΥ ΜΟΝΟΙ ΜΑΣ ΠΡΟΔΙΔΟΥΜΕ ΜΕ ΤΙΣ ΠΡΑΞΕΙΣ ΜΑΣ ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ. ΓΙΑΤΙ ΕΙΝΑΙ ΚΑΘΑΡΗ ΠΡΟΔΟΣΙΑ ΝΑ ΕΧΕΙΣ ΤΗ ΔΥΝΑΜΗ ΝΑ ΚΑΝΕΙΣ ΚΑΤΙ ΚΑΛΟ ΚΑΙ ΣΥ ΝΑ ΚΟΙΤΑΣ ΤΗΝ ΒΟΛΗ ΣΟΥ ΚΑΙ ΤΗΝ ΒΟΛΗ ΤΩΝ ΄΄ΔΙΚΩΝ ΄΄ ΣΟΥ. ΜΕΡΙΚΟΙ ΤΗΝ ΚΑΛΟΒΟΛΕΒΑΝΕ ΚΑΙ ΕΙΧΑΝΕ ΔΕΚΑ ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ ΒΛΑΚΕΣ ΝΑ ΔΟΥΛΕΥΟΥΝ ΓΙΑ ΑΥΤΟΥΣ. ΑΥΤΟ ΓΙΝΟΤΑΝ. ΚΑΙ ΔΕΝ ΚΑΜΑΡΩΝΩ ΚΑΘΟΛΟΥ ΠΟΥ ΕΙΜΑΙ ΚΑΙ ΓΩ ΜΕΣΑ ΣΕ ΑΥΤΟΥΣ ΚΑΙ ΚΑΠΟΙΟΙ ΚΛΕΒΑΝΕ ΚΑΙ ΜΟΥ ΚΑΝΑΝΕ ΚΑΙ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ ΚΑΙ ΜΕ ΚΑΘΙΣΤΟΥΣΑΝ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΠΟΥ ΠΑΡΑΠΟΝΙΕΜΑΙ ΕΝΩ ΑΥΤΟΙ ΚΑΝΑΝΕ Ο,ΤΙ ΗΤΑΝ ΔΥΝΑΤΟΝ. ΜΑ ΤΩΡΑ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΟΤΙ ΔΕΝ ΚΑΝΑΝΕ ΟΥΤΕ ΤΟ ΕΛΑΧΙΣΤΟ. ΑΝΤΙΘΕΤΑ ΜΑΣ ΒΟΥΛΙΑΖΑΝ ΟΛΟ ΚΑΙ ΠΙΟ ΠΟΛΥ. ΤΟ ΒΛΕΠΑΝΕ ΚΑΙ ΑΔΙΑΦΟΡΟΥΣΑΝ ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΔΙΚΕΣ ΤΟΥΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΕΣ ΕΙΝΑΙ ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥΣ ΤΟ ΙΔΙΟ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Elpidaanna το μόνο που μπορώ να πω,είναι ότι για μια ακόμα φορά διαπιστώνουμε το πόσο φουσκωμένα τα λένε κάποιοι.Άλλοι για την ακροαματικότητα και άλλοι για ίδιον όφελος ή για ψηφοθηρία.
    Πάντως το σίγουρο είναι ότι το κρατικό σύστημα είναι για κλάματα και είναι καιρός να σταματήσουμε τα μπλα μπλα και να κάνουμε άμεσα έργο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Vicky έχεις δίκιο, αυτό το έχουν κάνει στους περισσότερους από εμάς τους πολίτες, χωρίς να βγάζω το φταίξιμο των πολιτών.Φταίμε όλοι στο σύνολο.Όλες οι τάξεις και όλοι οι κλάδοι και οι κατηγορίες επαγγελμάτων.Γιατί κανείς δεν σκεφτόταν παρά το πως θα βολευτεί η πάρτη του.Από όλες τις τάξεις γίνονται απατεωνιές και οι ένοχοι φωνάζουν περισσότερο για να καλύψουν την ενοχή τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή