Δευτέρα 13 Μαρτίου 2017

Θέλω, Πρέπει, Ήθελα, Πρέπει.... 15ο Συμπόσιο Ποίησης





Ήμουν παιδί και έτρεχα μ’ αδημονία τριγύρω
Μικρή όλοι με έλεγαν και πείσμωνε η καρδιά μου
Με το μυαλό μου βίαζα τον άπονο τον χρόνο
να μεγαλώσω δίψαγα να ακουστεί η φωνή μου.
Όσο τα χρόνια πέρναγαν εχόρταινα παιχνίδι
Τον ήλιο τον γευόμουνα και τ’ άστρα τα μετρούσα
Τα κατακτούσα νοερά πατούσα πανωθέ τους.
Και άλλα χρόνια πέρασαν και έμαθα τα πρέπει
Τα θέλω λιγοστέψανε γι’ αυτό κρατούσα ινάτι.
Και πάλι ονειρευόμουνα πως σα θα μεγαλώσω
Θα γίνω πνεύμα ελεύθερο και θα κατατροπώσω
όσους μου δίνουν εντολές μου κόβουν την ορμή μου.
Οι ώρες μέρες γίνονταν κι οι μέρες μήνες, χρόνια
ξάφνου μεγάλη ήμουνα προτού το νοιώσω ακόμα.
Τα πρέπει όμως βάραιναν πιότερο τη ζωή μου
Τόσο πολύ,  που τώρα πια ξεχνούσα να κακιώσω
Δεν πρόφταινα πια να σκεφτώ το πρέπει, αν είν’ και θέλω
ωστόσο πορευόμουνα όπως και τόσοι άλλοι.
Μια μέρα επαναστάτησα και είπα πλέον φτάνει
Τα πρέπει με κουράσανε γι’ αυτό και θα τ’ αλλάξω.
Και μόλις το αποφάσισα βγήκε μπροστά μου ολόρθος
ο φτερωτός ο άγγελος με τόξο και φαρέτρα.
Το βέλος του με πέτυχε και έκανα τη σκέψη
πως δύο είναι καλύτερα να πορευτούν στη ζήση.
Γρήγορα οι δύο γίναν τρεις και ακόμα ένας ήρθε
και η αγάπη ξέχειλη εύφραινε  την  καρδιά μου.
Ποτέ δεν το κατάλαβα πως βρέθηκα να δίνω
τις συμβουλές πλέον εγώ κι άλλοι να μου κακιώνουν.
Μα αυτό ακριβώς κάνει η ζωή, μικρούς, μεγάλους κύκλους
που κάποτε οι ακτίνες του πονάνε και αγκυλώνουν
Κι  εσύ πάνω στις ράγες σου φτιάχνεις το πρόγραμμα σου
Και κάνεις δρομολόγια, με κάποιες μόνο στάσεις
Κι όταν διαλέγεις τους σταθμούς παρακαλάς να μοιάζουν
  λιγάκι με τα θέλω σου. Αλλιώς…  απλά κινείσαι
χωρίς να παύεις στη ζωή συγχρόνως και να ελπίζεις.




.........................@@@@@@@@@@@@@@@@........................



Άλλο ένα ποίημα εκτός συναγωνισμού αφιερωμένο στο Συμπόσιο Ποίησης της Αριστέας.


''Συγχωρέστε με'' δεν ξέρω τι έχω πάθει αυτό το διάστημα. Σκέφτομαι ποιητικά όπως φαίνεται.

11 σχόλια:

  1. Μαίρη....!!!!!!!!!!!!!!!
    ε εντάξει, κάτι τέτοια ποιήματα διαβάζω σαν λυ΄ρική μαντινάδα και συγκινούμαι. Ναι, μην το λες υπερβολή, αλήθεια είναι.
    Ο Λόγος σου, το μέτρο σου, ο στίχος σου. Κορίτσι μου....! δεν ξέρω πως να εκφράσω το πόσο μου άρεσε αυτό που διάβασα.
    Λυρικά, λογοτεχνικά, νοηματικά. Τίμησες την απλή ποίηση.
    Δέκα με τόνο...!
    Καλή σου βδομάδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γεια σου Γιάννη μου χαίρομαι τόσο που σου άρεσε κι αυτό! Είπαμε περνάω κρίση λυρισμού. χαχα Σ' ευχαριστώ πολύ που λες ότι με τους στίχους μου τιμώ την ποίηση! Είναι πολύ σημαντικό γιατί ξέρω πως μιλάς πάντα από καρδιάς! Να είσαι καλά!

      Διαγραφή
  2. Καλά τι να πω; ΥΠΈΡΟΧΟ! Και ακριβώς το νόημα της ζωής Πολύ όμορφο
    Μπράβο βρε Μαίρη με τον ποιητικό σου οίστρο στο φουλ....
    Να περιμένουμε κι άλλο;;;
    Φιλιά πολλά πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι Άννα μου γλυκιά το νόημα της ζωής το ξέρουμε όλοι. Και ο οίστρος υπέροχος είναι όταν έρχεται! Κι αυτός νόημα στη ζωή δίνει. Τώρα για άλλο δεν ξέρω υπάρχει και το επίσημο του Συμποσίου μη ξεχνάμε! Σ' ευχαριστώ κορίτσι μου να είσαι πάντα καλά! Πολλά φιλιά!

      Διαγραφή
  3. Πραγματικά διαβάζεται γοργά σαν να έχει μουσική μέσα του!
    Έτρεχε ο λόγος σου Μαίρη μου!
    Πολύ όμορφο!
    Σε ευχαριστώ πολύ και για αυτή τη 2η εκτός συναγωνισμού συμμετοχή σου!
    ( Κι εγώ αρχίσω να μου τραγουδάω.... μου τα ψέλνω που δεν λέω να γράψω λέξη! αχαχαχ!)
    Φιλάκια πολλά !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αριστέα μου σ' ευχαριστώ πολύ όσο για σένα πάντα γράφεις ουσίας κι ας λες πως δεν γράφεις λέξη! Φιλιά πολλά κορίτσι μου!

      Διαγραφή
  4. Αυτό που έχεις πάθει το τελευταίο διάστημα, από πού το έπαθες να πάμε να το κολλήσουμε κι εμείς Μαίρη μου;
    To ένα καλύτερο απ' το άλλο και με τη φόρα που έχεις πάρει, έπονται κι άλλα φαντάζομαι ε;
    Τι να πω; Υπέροχες ρίμες και στίχοι με νόημα!
    Φιλιά πολλά και πάντα με έμπνευση εύχομαι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρία μου ούτε ξέρω πώς το έπαθα και από πού, αλλά το χάρηκα που το έπαθα. Ήταν ωραίο να εκφράζονται έτσι όσα ένοιωθα μέσα μου! Φαίνεται παίζει ρόλο και το θέμα που είναι τόσο πλούσιο! Σ' ευχαριστώ πολύ για την παρουσία σου και τα υπέροχα λόγια σου! Φιλιά πολλά και σε σένα!

      Διαγραφή
  5. Ω! Τέλειο και αυτό! Πολλά μπράβο Μαίρη μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κορίτσι μου γλυκό σ' ευχαριστώ για τα λόγια σου που μοιάζουν με αναφώνηση! Δεν υπάρχει πιο ωραία! Να είσαι καλά, φιλιά και καλή συνέχεια!

      Διαγραφή
  6. Απόλαυσα πολύ την κρίση λυρισμού που έχεις πάθει. Να τη διατηρήσεις, σου πάει!

    ΑπάντησηΔιαγραφή