Πέμπτη 8 Νοεμβρίου 2018

Ήθος!! {Για το αλφάβητο της Λυσίππης}



Μη νομίζετε πως έχω ξεχάσει τον λόγο που έδωσα σε μία ψυχή για το αλφάβητο! Απλά ξεχείλωσα λίγο τα χρονικά όρια! 
Το να θυμάμαι τον λόγο που δίνω και να τον κρατώ, αυτό δείχνει ήθος! 
Το να ξεχειλώνω τα χρονικά όρια κατά το δοκούν, αυτό δείχνει .... την καταγωγή μου δυστυχώς!
Και ναι! Γιατί να το κρύψωμεν άλλωστε, είμαστε Έλληνες και μάλιστα είμαστε Νεοέλληνες, που κοιτάμε να βολευτούμε όμορφα και άνετα!
Είναι κακό να βολεύεται κάποιος; Όχι δεν είναι φυσικά!
 Το κακό είναι πάνω σε ποιους απλώνει την αρίδα του ενόσω κοιτάζει την βολή του και την πάρτη του.
Αυτή η χρονιά λοιπόν είναι γεμάτη από παραδείγματα για να εξηγήσουμε με τον καλύτερο τρόπο τι σημαίνει η έννοια Ήθος.
 Εδώ όπως πάντα θα σας πω την άποψη μου! Όχι γιατί έχετε όρεξη να την διαβάσετε, αλλά γιατί το blog είναι δικό μου και μπορώ να μιλώ ελεύθερα.
Πάντα κραυγάζω με έναν υπέροχο τρόπο τις δημοκρατικές μου αντιλήψεις.
 Στο κάτω- κάτω στη χώρα που γέννησε την δημοκρατία ζω. Εδώ προσέξτε το σκαλοπάτι! Δεν θέλουμε πεσίματα!
Γιατί η αυλαία έπεσε την ώρα της γέννας. Φουλ το χειροκρότημα  τέλος η παράσταση. Μα πίσω από την κουρτίνα....    την έδωσε για υιοθεσία (την Δημοκρατία... τι νομίσατε;) γιατί δεν μπορούσε να την θρέψει, η φιλόστοργος μήτηρ!
 Τέτοιο ήθος! Και μείναμε εμείς με την γεύση της χαράς της γέννας!
Το ήθος λοιπόν είναι κάτι που σπανίζει!
Αλλά ευτυχώς για εμάς στην παγκόσμια ιστορία έχουν υπάρξει άτομα που έχουν επιδείξει ασύγκριτο ήθος!
Είναι τα άτομα που έχτισαν τη ζωή τους με ηθικούς κανόνες, με ιδανικά και οι επιλογές τους ήταν πάντα έντιμες και δίκαιες! Τα άτομα που οι αποφάσεις τους ήταν ανεξάρτητες τους κόστους των συνεπειών. Τα άτομα που νοιάζονταν πάντα να μην βλάψουν τον διπλανό τους, και που κρατούσαν ψηλά την ανθρώπινη αξιοπρέπεια και τον σεβασμό τους προς την ζωή και τον άνθρωπο.
Τέτοιους ανθρώπους σπάνια συναντάς! Γιατί πώς να το κάνουμε;
''Βαριά η καλογερική''!
Θα μου πεις μιλάς κι εσύ για ήθος και λες πως το θαυμάζεις. Εσύ το έχεις;
Να σου πω.... εμ... κάνω φιλότιμες προσπάθειες για να επιλέγω πάντα αυτό που δεν θα βλάψει τον άλλο.
 Βέβαια,  το ότι κοιτάω αυτό που θα επιλέξω να με βολεύει και λίγο δεν φταίω εγώ . Είναι αυτό το καταραμένο ένστικτο της αυτοσυντήρησης. Το λέει και η λέξη. Λειτουργεί μόνο του και αυτόματα. Τι να κάνω; 
Και φυσικά δεν σκέφτομαι τις συνέπειες για να υποστηρίξω το δίκαιο.
 Τώρα βέβαια αν οι συνέπειες με βλάψουν πολύ, μπορεί να κάνω λίγο τα στραβά μάτια, όχι για μένα, αλλά για τα άτομα που εξαρτώνται από εμένα. Κι αυτό ήθος είναι.
 Έχετε αντίρρηση; Όχι το ήξερα πως δεν θα είχατε και θα συμφωνούσατε μαζί μου. 
Λοιπόν να έχετε ήθος παιδιά, όπως όλοι οι μεγάλοι άνθρωποι σε όλες τις εποχές. Έτσι! Σαν και μένα!

22 σχόλια:

  1. Τι καλά που τα λες! Και τι καλά που μας κάνεις και γελάμε με το ...Ήθος σου!!
    Σοβαρά τώρα, το Ήθος είναι αξία δυσεύρετη βέβαια αλλά αξία μεγάλη. Επιλογή του καθένα πώς θα πορευτεί στη ζωή του. Ναι η αυτοσυντήρηση λειτουργεί όπως λες αλλά νου έχουμε και χαρακτήρα να επιδείξουμε για να υποστηρίξουμε το δίκαιο. Ανεξάρτητα αν μας συμφέρει ή όχι. Ποιος το κάνει; Ε μη με βάζεις να ψάχνω τώρα, αλλά υπάρχουν και είναι παράδειγμα προς μίμηση.
    Δημοκρατία έχουμε, αν τώρα μπαστάρδεψε είναι γιατί ασχολήθηκαν μαζί της άνθρωποι χωρίς Ήθος.
    Πάντως το ότι κράτησες το λόγο σου ναι δείχνει ήθος όσο για τα χρονικά περιθώρια δεν θυμάμαι η Λυσίππη μας να σου έβαλε όριο, σου έβαλε;
    Το Θ μετά έτσι;
    Ωραία παρουσίασες το Η...πολύ όμορφη γραφή
    Φιλιά πολλά Μαίρη και όνειρα γλυκά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Δυσεύρετη Άννα μου αλλά αραιά και πού ευτυχώς συναντάμε άτομα με ήθος κι έτσι μπορούμε και αναγνωρίζουμε την διαφορά! Χρονικά περιθώρια δεν βάζει η Λυσίππη μας γιατί είναι δημοκρατικός τύπος και δεν της αρέσει να στερεί την ελευθερία του άλλου. Και ναι μετά είναι το Θ. Θα δούμε! Να είσαι καλά και πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ήθος. Τεράστια και δυσεύρετη -δυστυχώς- λέξη, Άννα μου. Όμορφη η συμμετοχή σου, γεννάει σκέψεις και προβληματισμό. Πολλά φιλιά, φίλη μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μία μου σε μένα μιλάς δεν κάνω λάθος ε; Τέλος πάντων και η Άννα της παρέας μας δική μας είναι και όπως λέει και όπως λες και όπως λέω είναι όντως δυσεύρετο το Ήθος! Αλλά όταν το συναντάς είναι πραγματικά αξιοθαύμαστο! Φιλιά πολλά μάτια μου!

      Διαγραφή
    2. "Χρονικά περιθώρια δεν βάζει η Λυσίππη μας γιατί είναι δημοκρατικός τύπος και δεν της αρέσει να στερεί την ελευθερία του άλλου."

      Δειχνεκ κι αυτό το ήθος μου, ε; 😇 (😂)

      Διαγραφή
    3. Μα το ήξερα εγώ τι ήθος έχει η Λυσίππη μας ...νομίζεις δεν φαίνεται; ''Λευκή''και με τη βούλα.(Η βούλα είναι το δικό μου σχόλιο. Λόγω ήθους δεν το βάζω εκτός παρένθενσης)

      Διαγραφή
  4. Πρώτη φορά βλέπω το αλφάβητο, δενδεχω καταλαβει τι ακριβως ειναι.Η πρώτη λέξη που πέτυχα μου αρέσει ιδιαίτερα. Ήθος, λέξη όλο νόημα, σπάνια στις μέρες μας. Αυτό με κάνει να νιώθω ντροπή και λύπη. Την παρουσίασες ωραία και με χιούμορ, το οποίο πράγματι χρειαζόταν για να μη μας πέσει η αλήθεια βαριά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το αλφάβητο είναι ένα παιχνίδι που το ξεκίνησε η Λυσίππη και κόλλησα! Κάθε μέρα, υποτίθεται, γιατί το τραβάμε όσο θέλουμε, κάνουμε μια ανάρτηση από ένα γράμμα του αλφαβήτου με την σειρά. Εγώ έχω φτάσει στο Η και έπεται συνέχεια! Δυστυχώς η αλήθεια χωρίς χιούμορ είναι δύσπεπτη! Να είσαι πάντα καλά!

      Διαγραφή
  5. Αντίρρηση καμία, γιατί "ο σκοπός αγιάζει τα μέσα" Μαίρη μου.
    Το Ήθος θα θυμίζει σε λίγο είδος προς εξαφάνιση. Γεμίσαμε ηθικολόγους και ηθικολάτρεις, μα στην ουσία, ολοένα βυθιζόμαστε σ' έναν παντελώς ανήθικο κόσμο.
    Πάμε για το "θου" σιγά σιγά;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρία μου δεν θέλω να το σκέφτομαι αυτό παρότι κλείνω προς την άποψη σου! Πεισματικά εμμένω πως θα αλλάξουμε όχι γιατί το νοιώθω βαθιά μέσα μου, αλλά γιατί δεν θέλω να ανοίξω στην απογοήτευση την πόρτα μου διάπλατα! Πάμε για Θου!

      Διαγραφή
  6. Μια πραγματεία για το "Ήθος" ! ίσως η καλύτερη "αφιέρωση" για το γράμμα "Η"
    Με την καθαρή σου σκέψη Μαίρη μου αλλά επίσης και την ειλικρίνειά σου. Την αφοπλιστική και ρεαλιστική.
    Να ξέρεις ότι μας λείπουν τέτοια σου γραπτά. Γιατί σε έχουμε συνηθίσει σε λόγο εκφραστικό, δυνατό, λυρικό με συναισθήματα. Να τώρα που τον διαβάζουμε και με επιχειρήματα.
    Πολύ όμορφο. Και καλή επιτυχία στο "Θ" σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γιάννη μου καλέ από επιχειρήματα να φάνε και οι κότες! Τι να τα κάνω όμως; Έχω επιχειρήματα που κανείς δεν δίνει σημασία. Όλοι μου λένε... ''μπράβο αλλά συμβιβάσου''. Κακό αυτό ε; Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  7. Το ξεκίνησες τελείως λάθος το θέμα...
    Τί θα πει "το blog είναι δικό μου και μπορώ να μιλώ ελεύθερα"???
    Τέλος πάντων... Ας φανώ ηθική και ας συμφωνήσω μαζί σου! Σε όλα!
    :-p
    Υπέροχη επιλογή λέξης για το "Η"! Μπράβο, κορίτσι μου!
    ΣΣΣΜΟΥΤΣ πολλά κ' ευχές για μια όμορφη ημέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γιατί; Δεν είναι; Είμαι αλλού και δεν το ξέρω; Αλήθεια λέω. Τον χώρο αυτό μου τον δάνεισαν και τον πατώ μέχρι εκεί που μπορώ. Έχω σκεφτεί να φορέσω μεγαλύτερο νούμερο για να πατώ περισσότερο αλλά δύσκολα τα βήματα. Φιλάκια κορίτσι μου γλυκό!

      Διαγραφή
  8. Νομίζω ότι το ανέπτυξες τέλεια το ήθος!
    Και με έναν πολύ έξυπνο, λίγο ειρωνικό τρόπο, κλείνει το μάτι σε κάποια σημεία, αλλά όχι τα μάτια, αν με εννοείς!

    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαράκι μου εσύ τα κλεισίματα του ματιού μου τα πιάνεις αμέσως. Μου αρέσει πολύ αυτό! Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  9. Αχ Μαίρη μου στη χώρα που γεννήθηκε η δημοκρατία και είχε ξαφνικό θάνατο ναι σ΄αυτή ζούμε και τι να κάνουμε προσπαθούμε να εφαρμόσουμε τη λέξη ΄΄ηθος'' όπως μπορούμε !!

    Η αλήθεια είναι ότι στη ζωή μου έχω ανθρώπους με ήθος και αξιοπρέπεια , τους θαυμάζω και τους αγαπώ !!! Φιλιά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νικόλ μου κι εγώ έχω ανθρώπους με ήθος στη ζωή μου! Ευτυχώς! Και μου αρέσει και το θαυμάζω και αυτά τα άτομα τα έχω όπως λένε ''κορώνα στο κεφάλι''. Αυτό αξίζει στη ζωή! N'est-ce pas?

      Διαγραφή
  10. Βαριά η καλογερική. Πόσο θα συμφωνήσω... Ιδίως στη θεωρία, που διατεινόμαστε την καθαρότητά μας, αλλά, όταν μας κάτσει (το όποιο - δεν έχει σημασία), τα ξεχνάμε όλα. Πολύ μου άρεσε η ανάρτησή σου, Μαιρούλα μου. Ειδικά για την ειλικρίνειά της, καθώς αποκλείεται να είμαστε όλοι "λευκοί" - μα παίζει και τον ρόλο του το να μην είναι εις βάρος άλλων. Έπιασες ένα περίπλοκο ζήτημα και το χειρίστηκες όπως του έπρεπε. Για να δούμε τη Θέληση του Θ, τι καλό θα σου δώσει. Ανυπομονώ! 😊

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαιμουδίτσα μου θα συμφωνήσω μαζί σου! Πρώτον το λευκό λερώνει εύκολα! Δεύτερον δείχνει ρατσισμό! Συμπέρασμα το λευκό δεν είναι και τόσο καλό! Ένα μπεζάκι ένα ζαχαρί δεν είν' κακό! Φιλιά!

      Διαγραφή
  11. ααα ωραία είπα και εγώ πότε θα συνεχίσει να έχω να σκέφτομαι τα δικά μου χαχαχα
    Ξέρεις σκέφτομαι πως δεν το καταλαβαίνω το ήθος και πολύ Όλο με μπερδεύει. Δεν έχω άποψη αχμμμ
    Φιλί :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή