Τρίτη 15 Μαΐου 2018

Εμπιστοσύνη!!




‘’Δεν εμπιστεύομαι ούτε τη σκιά μου’’!
‘’Είμαι σοβαρά γιατρέ μου;’’

Τι σημαίνει εμπιστεύομαι; Μα φυσικά δείχνω πίστη σε κάποιον. Μπορώ να στηριχτώ με κλειστά μάτια πάνω του, να αποδεχθώ σαν αληθές ό,τι θα μου πει, και να μοιραστώ μαζί του πράγματα, ή σκέψεις, ή καταστάσεις χωρίς να σκεφτώ πως μπορεί να τα εκμεταλλευθεί για δικό του όφελος, ή για να με βλάψει.

Έχω εμπιστευθεί λάθος άτομα; Ούτε μία ούτε δύο φορές. Και μάλιστα σε νεαρότερη ηλικία, κάναμε ρεκόρ. Κι όταν η προδοσία μου χτυπούσε την πόρτα τότε γινόμουν έξαλλη. Με τον άλλον; Ναι φυσικά! Mε ποιον θα έπρεπε να είμαι έξαλλη; Με μένα;
Είχε όλα τα διαπιστευτήρια!

Γιατί εμπιστευόμαστε ένα άτομο; Γιατί οι συγκυρίες μας φέρνουν κοντά; Γιατί το συμπαθούμε ιδιαίτερα; Γιατί ήξερε να μας πείθει; Βασικά πιστεύω πως είναι λίγο απ’ όλα.  Συνήθως κρίνουμε βάσει των δικών μας ‘’πιστεύω’’. Και από την άλλη είναι φοβερό να είναι κάποιος καχύποπτος προς όλους και όλα. Δεν μπορεί να νοιώσει την χαρά, την αγάπη, την τρυφερότητα, την ηρεμία, το γέλιο, την συντροφικότητα. Κάθε κίνηση του άλλου την αναλύει τόσο, μέχρι να βρει ύποπτα κίνητρα. Με αποτέλεσμα στο τέλος να αποκτήσει φοβία και να απομονωθεί.

Δηλαδή μου λες να είμαι ανοικτός και δέκτης των πάντων; Όχι βέβαια! Καλό είναι να ανοίγεσαι σταδιακά και αν δεις ότι οι ενδείξεις δεν είναι υπέρ του άλλου, τότε παίρνεις τα μέτρα σου.
Υπάρχει περίπτωση να αναγκαστείς να συναναστραφείς άτομο που δεν είναι έμπιστο και είναι κακόβουλο. Τότε κράτα μια τυπική στάση για όσο είναι αναγκαίο, και μετά απομακρύνσου με ελαφριά πηδηματάκια.
 Και τις συμβουλές που σας δίνω, δεν θα τις έδινα κανονικά. Αλλά να…. Σας εμπιστεύομαι…..



Πιστή στο Αλφάβητο της Lysippe

28 σχόλια:

  1. Χμμμ...μεγαλη κουβεντα...λοιπον εγω κανω το εξης (και δεν εννοω το κανω προσχεδιασμενα, ετσι μου βγαινει)... Παντα ειμαι καλοπροαιρετη και δεν σκεφτομαι οτι ο αλλος θα προδωσει την εμπιστοσυνη μου. Ουτε ομως και το αποκλειω. Δεν εχω στην ουσια προσδοκιες απο τους ανθρωπους που γνωριζω. Οποτε αν βγουν σκαρτοι δεν απογοητευομαι. Αν βγουν καλοι, απλα δενομαι ολο και πιο πολυ μαζι τοους! Εχψ γλιτωσει πολυ πονο ετσι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χριστινάκι μου είναι καλό να είσαι καλοπροαίρετος άνθρωπος. Ωστόσο από αυτά που μου λες κρατάς και μια προφύλαξη υποσυνείδητα. Νομίζω πως είναι η πιο υγιής αντίδραση. Να είσαι καλά κορίτσι μου πολλά φιλιά!

      Διαγραφή
  2. Νομίζω ότι τα ίδια έλεγα και πίστευα σε μία ανάρτηση μου..η εμπιστοσύνη που χάθηκε..όμως ..εμείς δεν πρέπει τελικά να χάνουμε τη ελπίδα για τον άνθρωπο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γεωργία μου η εμπιστοσύνη δέχεται πλήγματα δεν χάθηκε! Υπάρχουν ακόμα άνθρωποι τουλάχιστον στις προσωπικές σχέσεις που μπορούμε να τους εμπιστευθούμε! Τώρα αν πιάσεις άλλους τομείς, δεν θα μπορέσω να σου απαντήσω ούτε καν να σε παρηγορήσω. Πολλά φιλιά!

      Διαγραφή
  3. Ρισκάρεις και εμπιστεύεσαι...εκτός αν βγάζει μάτι ότι ο άνθρωπος που έχεις απέναντί σου ότι δεν είναι άξιος εμπιστοσύνης. Αν δεν ρισκάρεις κινδυνεύεις να απομονωθείς...τώρα όταν κάποιος προδίδει την εμπιστοσύνη μας ,ξεκαθαρίζει το τοπίο και μένουν διπλα μας ΜΟΝΟ άνθρωποι εμπιστοσύνης! φιλιά πολλά!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Θεοπούλα αν βγάζει μάτι πως δεν είναι εμπιστοσύνης, το λιγότερο που μπορώ να πω είναι πως είναι ένας αποτυχημένος ηλίθιος. Γιατί να έχεις το χούι να προδίδεις, αλλά να φαίνεσαι κιόλας από μίλια; Τι να πω καλύτερα να αλλάξει πλανήτη. χαχα Είναι αυτό που είπε κάποιος ό,τι επιλέξεις να είσαι κοίτα να είσαι κορυφή. χαχα Πολλά φιλιά κορίτσι μου!

      Διαγραφή
  4. Ωραίο κείμενο...και φυσικά η προδοσία πονάει και χαχαα φταίει ο άλλος πάντα!! Γέλασα εδώ...
    Λοιπόν η εμπιστοσύνη κερδίζεται. Και για να χτιστεί μια σχέση βήμα βήμα πας σκαλί σκαλί και φυσικά κοιτάς και πού πατάς μη γκρεμοτσακιστείς. Αλλά όχι δυσπιστη εξαρχής αλλά ούτε και τον ύπνο του δικαίου στη διαδρομή. Θέλω να πω ότι ο καθένας μας πασχίζει για να κερδίσει την εμπιστοσύνη του άλλου. Και φυσικά ο χρόνος είναι απαραίτητος.
    Να σαι καλά Μαιρούλα
    Στο Ζ να δω τη θα γράψεις....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχ Άννα μου τι φταίμε αν ο άλλος επιλέγει να κάνει όλα τα λάθη; χαχαχα Ναι βήμα βήμα πρέπει να πηγαίνουμε πάντα εκτός αν βιαζόμαστε....οπότε τρέχουμε λίγο. Το επί τόπου τροχάδην απαγορεύεται! χαχαχα Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  5. Αρχικά, να πω πως μπουμπουνάς τις πιο ωραίες λέξεις. Θυμάμαι πως εγώ έγραφα για την ελπίδα, και χαίρομαι που διαβάζω τώρα γραμμές αφιερωμένες στην εμπιστοσύνη.

    Εμπιστοσύνη, λοιπόν. Μία λέξη, 1002 ιστορίες. Άλλες πικρές, άλλες ευλογημένες. Νομίζω πως όλοι έχουμε φάει τα μούτρα μας - με μαθηματική ακρίβεια, θα τα φάμε και στο μέλλον. Το άσχημο είναι, βάσει των άσχημων εμπειριών μας, να χάσουμε τη πίστη μας στον άνθρωπο, οπότε να στερήσουμε απ' τον εαυτό μας ανθρώπους, συναισθήματα και στιγμές. Προσωπικά, προσπαθώ ν' αντιμετωπίζω κάποιον καλοπροαίρετα (ως έναν βαθμό) και να βάζω μπροστά το «η εμπιστοσύνη κερδίζεται». Ο χρόνος μόνο δείχνει για τη συνέχεια... Κι ό,τι δείξει, είναι ευπρόσδεκτο. Εάν όλες μας οι εμπειρίες ήταν καλές, ίσως να μην υπήρχε η νοστιμάδα ούτε η ευκαιρία για κάποια καλά μαθήματα στη ζωή μας - όπως και το να μάθουμε να εκτιμάμε και να μη θεωρούμε τίποτα δεδομένο.

    Σε φιλώ, δίκαιε Αριστείδη (των γραμμάτων).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εγώ είχα την ελπίδα πως θα έγραφα για την ελπίδα, αλλά γράψε γράψε γι' αυτήν οι προηγούμενοι.... την έχασα! Πότε προστέθηκε στις 1001 ιστορίες, μία ακόμα; Δεν την πήρα είδηση! Όχι βέβαια, εμείς πάντα θα πιστεύουμε στον άνθρωπο γιατί αυτή είναι η δουλειά μας, μωρό κι εκείνος πάντα θα μας απογοητεύει γιατί αυτό ξέρει χαχαχα Πάντως όταν πραγματικά κάποιος μας δικαιώνει και μας δείχνει ότι είναι έμπιστος είναι μεγαλείο το συναίσθημα! Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  6. Φτάσαμε και στο "Ε".
    Και διαλέγεις μια λέξη με μεγάλο "εκτόπισμα".
    Μαίρη μου, τι να σου πω τώρα ; Χωρίς εμπιστοσύνη δεν περπατά η ζωή του ανθρώπου. Από την άλλη υπάρχει και η ...καταμέτρηση των απογοητεύσεων και της προδοσίας.
    Και αυτό στο παιχνίδι.
    Βέβαια μην γίνουμε ...συλλέκτες πληγών είναι το θέμα θα μου πεις και θα έχεις και δίκιο.
    Αυτό ναι.
    Εκεί θα πρέπει να στήσουμε τις άμυνες, τα μέτρα και σταθμά μας.
    Σε φιλώ και καλησπερίζω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γιάννη μου κι εσύ λέξη από Ε χρησιμοποίησες χαχα Το θέμα θέλει μεγάλη προσοχή. Γιατί οι υποκριτές έχουν πληθύνει. Κι ενώ νομίζεις πως είκοσι άτομα π.χ. αξίζουν να τους επενδύσεις κομμάτι της ψυχής σου και της πίστης σου, στην πραγματικότητα αξίζουν μόνο τέσσερα με πέντε άτομα και τα υπόλοιπα απλά υποκρίνονται κάτι που δεν είναι. Τότε οι πληγές είναι αναπόφευκτες. Φιλιά καλή συνέχεια!

      Διαγραφή
  7. Περίεργο πράγμα η εμπιστοσύνη. Άλλοι δε στη γεννούν ποτέ, άλλοι με τη μία.
    Γενικά, είμαι επιφυλακτική με τους ανθρώπους πια, αλλά προσπαθώ πολύ να κρατώ ένα μέτρο. Γιατί όπως αναφέρεις κι εσύ, δεν γίνεται να είμαστε καχύποπτοι με όλους. Κι εγώ, όπως κι εσύ, όπως κι οι περισσότεροι, την έχουμε πατήσει. Τι να γίνει. C'est la vie!
    Πολύ μου αρέσουν Μαίρη μου, οι λέξεις που επιλέγεις κι ο τρόπος που τις αναλύεις.
    Φιλάκια πολλά. Καλό απόγευμα :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτό είναι σωστή παρατήρηση Μαρινάκι μου! Είναι αυτό που είπα για τα διαπιστευτήρια. Και αναρωτιέται κανείς. Κι αν έχω κρίνει λάθος; Και αφήνεσαι και ρισκάρεις γιατί δύσκολο να είσαι Πουαρό συνέχεια. Να είσαι καλά μωρό μου Πολλά φιλιά!

      Διαγραφή
  8. αχμμ ... το προβλημά μου είναι πως ποτέ δεν αναρωτήθηκα αν εμπιστεύομαι κάποιον ή όχι Όλα ξεκινούν και τελειώνουν σε μένα (καθότι και θεά και ξανθιά μην το ξεχνάμε) Θέλω να πω η εμπιστοσύνη ξεκινά και τελειώνει μόνο σε μένα. Αν έστω και λίγο νιώσω πως κάποιος απειλεί την εμπιστοσύνη που έχω στον εαυτό μου....απλα πράγματα στα τρία μέτρα μακριά μου Ολους σου λεω τους εμπιστεύομαι όλους ε καλά ... εκτός από έναν, με ζόρισε, τον έστειλα στα τρία μέτρα και όλα καλά
    Πλάκα έχει αυτό το παιχνίδι μου αρέσει.. εσύ γράφεις τα δικά σου και εγώ συμμετέχω με τα δικά μου ασχετα στα σχόλια... το διασκεδάζω
    χιχιχιχι
    Καλημέρα εκεί :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μικρή ξανθιά Θεά μου, αν τα πάντα αρχίζουν και τελειώνουν σε σένα χωρίς ενδιάμεσους τότε είναι πολύ μικροί κύκλοι χαχα. Είναι σημαντικό να έχουμε εμπιστοσύνη στον εαυτό μας, και να κρατάμε κοντά μας μόνο όσους δεν μας την κλονίζουν αλλά ο εαυτός μας σε αυτήν τη ζωή δεν στέκεται μόνος, γιατί απλά δεν έχει γούστο. Επίσης κι εγώ σου απαντώ τα δικά μου άσχετα κι επίσης διασκεδάζω χαχα φιλιά πολλά! Βράδυ τώρα που γράφω!

      Διαγραφή
  9. Φέρομαι στους ανθρώπους, εκτός κι αν βγάζει μάτι η αντιπάθεια που μου προκαλούν, σα να ξέρω πως αξίζουν την εμπιστοσύνη μου. Εντάξει, δεν τους λέω με την πρώτη τα... μεγάλα μυστικά μου (!!!), αλλά έτσι κι αλλιώς θέλω χρόνο γενικά για να νιώσω οικειότητα.
    Νομίζω ότι η καλύτερη τιμωρία για τους... προδότες είναι να μην τους αφήσουμε να μας κλειδώσουν μέσα στον εαυτό μας...
    (Να σου πω εδώ και πόσο μου άρεσε το blog για τη σκυτάλη; Τα κειμενάκια του τα λάτρεψα!)
    Καλή συνέχεια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχ αυτός ο χρόνος λοιπόν! Όλα αυτός τα κάνει, αυτός τα αποδεικνύει και αυτός επιλέγει τι θα μας φέρει. Φυσικά έτσι δείχνουμε πως εμπιστευόμαστε τον άλλον. Και ρισκάρουμε. Κι ότι φέρει το ζάρι που λένε. Αχ σ' ευχαριστώ για το μπλογκ της σκυτάλης. Ναι κι εγώ το λατρεύω! Περιμένω με χαρά το επόμενο. Και λέω στο ενδιάμεσο να μας παιδέψω πάλι με κάτι άλλο! Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  10. Γενικά δεν είμαι των άκρων..
    Το να είσαι καχύποπτος με τους πάντες και τα πάντα
    ή να έχεις εμπιστοσύνη με κλειστά μάτια.
    Προσπαθώ να ισορροπώ κάπως τα πράγματα.

    Έχω προδοθεί ουκ ολίγες φορές αλλά αυτό δεν θα με κάνει
    να αδικήσω εκείνους που αξίζουν δίνοντας ευκαιρίες.

    Απλά δεν επενδύω πλέον πολλά, κρατάω μικρό καλάθι κι έτσι
    είναι πολύ καλύτερα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κατερινάκι μου η ισορροπία και το μέτρο νομίζω πως είναι το καλύτερο! Ούτε μαζεμένος και σφιχτός, ούτε και να αφήνεσαι. Το πιο σωστό είναι όντως να περιμένεις λίγα και καλά. Πολλά φιλιά!

      Διαγραφή
  11. Νομίζω όπως όλα στη ζωή, η ισορροπία είναι το παν. Για να μην χάνεις αλλά και να μην χάνεσαι.

    Βέβαια όσον αφορά το κείμενο, λάτρεψα το πως έκλεισες, ένιωσα σαν να ήταν ένα κλείσιμο του ματιού να σου πω την αλήθεια!

    Καλό σου ξημέρωμα Μαίρη μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι Νικολέτα μου συμφωνώ. Αλλά πάλι μια φορά στο τόσο ένας πλεονασμός δεν θα μας σκοτώσει κιόλας ε; Λέμε τώρα... Γιατί ποτέ δεν ξέρεις... Και φυσικά σου κλείνω το μάτι και τώρα μάτια μου! Πολλά φιλιά κορίτσι μου!

      Διαγραφή
  12. Δυνατή λέξη η εμπιστοσύνη...
    Κι όταν "πιάσει τόπο" προσδίδει γαλήνη -> ηρεμία -> δημιουργία ->... ->... ->...
    Καλημέρες!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι Λυγερή μου όπως είπες και είπα κι εγώ παραπάνω, όταν ανακαλύπτεις την φερεγγυότητα ενός ατόμου το συναίσθημα είναι μεγαλείο! Να είσαι καλά πολλά φιλιά!

      Διαγραφή
  13. Το κείμενο σου, όχι μόνο είναι καλογραμμένο, αλλά με βρίσκει 100% σύμφωνη!
    Εμπιστοσύνη δείχνω προς όλους όσους με πλησιάζουν και η εμπιστοσύνη μου χάνεται όταν διαπιστώσω πως ο άλλος λέει ψέματα... έτσι πριν λίγα χρόνια διέγραψα delete δυο "φίλες" που άλλα έλεγαν και άλλα έκαναν πίσω από την πλάτη μου!
    Συμφωνώ με την Άννα, πως όταν δεν προσδοκάς, δεν απογοητεύεσαι!
    "Ευλογημένος αυτός που δεν προσδοκά, δεν θα απογοητεύει ποτέ". Βούδας και Χριστός...

    ΑΦιλάκια πολλά πολλά Μαίρη μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Στεφανία μου οι υποκριτές υπάρχουν παντού. Πολλές φορές κάποιοι υποκρίνονται χωρίς φανερό λόγο. Απλά θεωρώ πως οι ίδιοι είναι ρηχοί. Να είσαι καλά πολλά φιλιά!

      Διαγραφή
  14. Μαίρη μου, συνήθως δείχνω εμπιστοσύνη στους ανθρώπους. Θέλω να πιστεύω ότι όλοι έχουν ευγενικά συναισθήματα. Όταν διαπιστώσω το αντίθετο, όταν δηλαδή δω αχαριστία ή διάθεση για εκμετάλλευση, εκεί απλά τους διαγράφω. Πολλά φιλιά, φίλη μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μία μου το καλύτερο που έχεις να κάνεις στους αναξιόπιστους είναι να τους διαγράφεις. Με βρίσκεις σύμφωνη σ' αυτό. Πολλά φιλιά!

      Διαγραφή