Σάββατο 9 Μαρτίου 2019

Φωτο-Συγγραφική Σκυτάλη # 3

προσωπική φωτογραφία Ανέσπερης
Λέξη:  ''λαξεύω'' 

Το όραμα ενός ‘’τρελού’’

Το ποτάμι διέσχιζε την επαρχιακή πόλη και συναγωνιζόταν ηλικιακά με το τεράστιο δέντρο που δέσποζε στις όχθες του. Εκείνο,  χρόνια τώρα άπλωνε ράθυμα τα κλαδιά του και έστεκε καμαρωτό παρά την ηλικία και τις σχισμάδες  του χρόνου στον φλοιό του.
Αγαπημένη θέση του τρελο-Μάνθου, όταν ήταν καλός ο καιρός, που βουβά επί χρόνια καθόταν κατάχαμα στηριγμένος στον κορμό του και λάξευε με ένα μικρό σουγιά,  ότι ξύλο έβρισκε μπροστά του.

Κανείς δεν του έδινε σημασία. Στη καθημερινή γύρα του, εξοικονομούσε ένα πιάτο φαί,   και καμιά φορά κανένα ρούχο ή παπούτσι. Κανείς δεν θυμόταν τη φωνή του ούτε το επίθετο του και κατά βάθος όλοι θεωρούσαν πως εκτός από τρελός ήταν και μουγγός. Έτσι κι αλλιώς οι συμπολίτες του ήταν παραιτημένοι καιρό τώρα, χαμένοι ο καθένας στον μικρόκοσμο του, με μοναδική τους  συνήθεια   να παραπονιούνται για την κατάντια της πόλης τους και για τα προβλήματα τους, χωρίς ωστόσο να δρασκελίζει  κανείς από την αμπελοφιλοσοφία στην πράξη.

Στην άκρια του μισού ίσκιου του, βρισκόταν μια παλιά παρατημένη αποθήκη, που ήταν και η κατοικία του Μάνθου. Μέσα, ένα ξεχαρβαλωμένο σιδερένιο κρεβάτι, άχρηστο για κάποιον, μα χρήσιμο για την ζωή ενός ξεχασμένου τρελού, ήταν τοποθετημένο μπροστά από ένα παράθυρο με ένα βρώμικο τζάμι, και ένα χοντρό κομμάτι χαρτόνι στο άλλο του παραθυρόφυλλο.  Δεν υπήρχε τίποτα   στο χώρο, εκτός από μια παλιά καρέκλα στην άλλη άκρη και ένα τραπέζι κουτσό, που κάποιοι τσιμεντόλιθοι έκαναν χρέη ποδιών στις δύο από τις τέσσερις γωνιές του.  Το τραπέζι ήταν σκεπασμένο με ένα βρώμικο παλιό τσουβάλι, και από κάτω φύλαγε ευλαβικά όλα τα ξυλόγλυπτα του που δεν τα είχε δει ποτέ κανείς.

Φέτος ο χειμώνας ήταν βαρύς και είχε ήδη φτάσει στη μέση του, κι ο Μάνθος κλεισμένος στην αποθήκη του, καθόταν στο κρεβάτι του φορώντας παλιές εφημερίδες μέσα από το χιλιοσκισμένο παλιό παλτό του, και κουκουλωμένος με μια τρυπημένη παλιά κουβερτούλα.
Κοντά του ένα βαρέλι που στα σπλάχνα του σιγόκαιγε μια φωτίτσα, και μια σιδερένια σχάρα σαν στήριγμα ενός μεταλλικού μπρικιού  με ζεστό τσάι του βουνού, που υποσχόταν ισχνά, μα όχι πειστικά, να ξορκίσει την παγωνιά.  
 Από πάνω του άκουγε τα κλαδιά του δέντρου να χτυπούν με λύσσα τη μεταλλική σκεπή, στηριγμένη σε κάποια μαδέρια, μαρτυρία του μεγάλου αγώνα,  που δινόταν την αποψινή νύχτα ανάμεσα στο δέντρο και τον άνεμο. Η φωτιά έσβησε στο βαρέλι, ωστόσο ο Μάνθος δεν κουνήθηκε από τη θέση του. Παρακολουθούσε με αγωνία τη μάχη που μαινόταν.
Ο θόρυβος που σκέπασε την βουή του αέρα έδειξε κατάφωρα το αποτέλεσμα της αναμέτρησης.

Το πρωί οι κάτοικοι μαζί με τον Δήμαρχο αντίκρισαν το χειρότερο θέαμα που μπορούσαν να φανταστούν. Το μεγάλο αιωνόβιο δέντρο ήταν ο ηττημένος της σύγκρουσης  με τον Αίολο, και όχι μόνο. Ξεριζωμένο συθέμελα είχε πέσει πάνω στη μισή αποθήκη γκρεμίζοντας την μια πλευρά της και σκεπάζοντας το άψυχο κορμί του Μάνθου, που χτυπημένος από ένα δοκάρι της σκεπής κειτόταν  άψυχος ανάμεσα σε κλαδιά και συντρίμμια.

Αφού μπόρεσαν να βγάλουν τη βασανισμένη σωρό του  για να κάνουν τα πρέποντα, κάποιος πρόσεξε το σκεπασμένο τραπέζι. Τραβώντας το τσουβάλι αντίκρισε την άηχη κραυγή ενός σημαντικού αφανή.

Είδαν μια μακέτα,  πιστή μικρογραφία της πόλης τους, φτιαγμένη από ξύλο ως την παραμικρή λεπτομέρεια. Μέχρι μικρές ανθρώπινες φιγούρες που φαίνονταν να συζητούν ή να χαιρετούν η μία την άλλη. Μια πόλη με μαγαζιά, σπίτια και ανθρώπους όπως έπρεπε να είναι κι όχι όπως ήταν πραγματικά.

Μεγαλύτερο χαστούκι είχε δώσει σε όλους ο Μάνθος, από τον άνεμο. Μεγαλύτερο στίγμα άφησε στις καρδιές με την αφανή ζωή του, παρά όλοι οι κάτοικοι μαζί τόσα χρόνια.

Έπειτα από καιρό η όμορφη πόλη τραβούσε επισκέπτες από παντού, και τόνωνε το καμάρι και του τελευταίου κατοίκου.
Στην είσοδο του Δημαρχείου σε γυάλινη προθήκη βρισκόταν μια ξυλόγλυπτη μακέτα της πόλης.

Η πλακέτα από πάνω,  έγραφε:

‘’Δημιουργία Μάνθου,  ενός συντοπίτη που αφύπνισε συνειδήσεις και άνοιξε τον δρόμο για την υλοποίηση του ονείρου’’.



Αυτή ήταν η συμμετοχή μου εμπνευσμένη από την εικόνα και την λέξη που όρισε για μένα η Ανέσπερη, και που σήμανε επίσημα και την αρχή της τρίτης Σκυτάλης.
Σειρά έχει η Katerina Verigka του ''Pause blog''.
 Της δίνω τη σκυτάλη με την εικόνα:

Pixabay

και η λέξη κλειδί : '' Επιλογή''
Καλή επιτυχία Κατερίνα!!!

46 σχόλια:

  1. εξαιρετικό κείμενο, με ουσία και νόημα!
    Πραγματικά, υπάρχουν άνθρωποι που ξέφυγαν από τις αμπελοφιλοσοφίες, που πήγαν λίγο πιο μακριά, που συνέβαλαν σε πραγματικά σημαντικά γεγονότα της ζωής.

    Μπράβο Μαίρη !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα Στέλλα μου σ' ευχαριστώ πολύ! Ήταν μια ενδιαφέρουσα εικόνα και μια όμορφη αρχή που την ευχαριστήθηκα! Πολλά φιλιά!

      Διαγραφή
  2. Υπέροχο κείμενο. Μπράβο Μαίρη. Σαν να είδα το Μάνθο να χαμογελά από εκεί ψηλά που τον έστειλες! Τι όμορφες εικόνες και συναισθήματα μας χάρισες!!!!
    Ψηλά έβαλες τον πήχη της Σκυτάλης μας για άλλη μια φορά.
    Και η φωτο για την Κατερίνα απαιτητική αλλά η Κατερίνα μας είναι δυνατή στις εικόνες που λένε πολλά!
    Καλή της επιτυχία
    Τα φιλιά μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα Άννα μου ο Μάνθος θα έπρεπε να χαμογελά όταν ήταν στη γη! Αλλά κάθε Μάνθο τέτοιον τον περνούν απαρατήρητο και δεν δίνουν την πρέπουσα σημασία! Σ' ευχαριστώ πολύ σου στέλνω τα φιλιά μου!

      Διαγραφή
  3. Αργά ! πολύ αργά ! δυστυχώς !
    όπως συμβαίνει πάντα σε κοιμισμένες συνειδήσεις και αδιάφορους πολίτες πάντα εκείνος που πρέπει "φεύγει" στην αφάνεια, προδομένος, περιθωριοποιημένος και δυστυχώς μόνος.
    Όλα τα άλλα είναι κατόπιν εορτής.

    Στέκομαι εκεί που οι κάτοικοι της πόλης αποφάσισαν να κάνουν τα "πρέποντα". Άραγε ποια να είναι τα πρέποντα ; να σηκώσουν τη σωρό του Μάνθου ; αυτά ήταν άραγε τα πρέποντα ; τόσο καιρό λοιπόν στην άκρη του ποταμιού κάτω από εκείνο το δέντρο βολόδερνε ξεχασμένος και έρημος ένας άνθρωπος. Ένας "τρελός" και "παράξενος".

    Που "δικαιώθηκε" μετά θάνατον ; όμως αρκεί αυτό να πνίξει και να εξαργυρώσει τις τύψεις μιας ολάκερης κοινωνίας ; αρκεί η προβολή του λαμπερού του έργου να ξεπλύνει τις άδειες ψυχές τους ;
    Προσωπικά δεν νομίζω. Ο Μάνθος έφυγε μόνος, "τρελός", διωγμένος, στιγματισμένος. Όλα τα άλλα είναι κατόπιν εορτής. Γιατί απλούστατα κανείς δεν ήταν εκεί την ώρα του μαρτυρίου του.

    Μαίρη μου,
    έγραψες ένα υπέροχο αφήγημα. Ένα μικρό κοινωνικό διήγημα που περιγράφει την μοναξιά, την περιθωριοποίηση και τον άδειο κόσμο που βασιλεύει στις καρδιές των σημερινών ανθρώπων. Που λογαριάζουν τη ζωή μετά θάνατον.

    Ξεκινάς με μια εξαίρετη εικόνα, στην οποία μας δίνεις το σπιτικό του Μάνθου αλλά παρουσιάζεις και την τέχνη του. Πιάνεις μια δύσκολη ομολογώ λέξη και της δίνεις ζωή και δημιουργία.
    Κατεβαίνεις στα άδυτα του κόσμου του Μάνθου και μας τον παρουσιάζεις όπως ο Βίκτωρ Ουγκώ μας έδωσε στιγμές από τη ζωή του Γιάννη Αγιάννη.

    Κορίτσι μου. Η Όμορφη αυτή εικόνα της Ζωής πήρε στη γραφή σου εξαίρετο νόημα και μας γέμισε συγκίνηση.

    Όσο για την εικόνα που κληροδοτεις στην Κατερίνα, ομολογώ ότι η φαντασία σου κεντάει ! και έχω πλήρη εμπιστοσύνη ότι θα βρει την κατάλληλη συνέχεια στην υπέροχη αυτή σκυτάλη που μόλις ξεκίνησε.

    Ένα μεγάλο μπράβο Μαίρη μέσα απ την καρδιά μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τα ίδια συναισθήματα ένοιωθα κι εγώ την ώρα που το έγραφα Γιάννη μου! Έχεις δίκιο για όσα λες και σ' ευχαριστώ πολύ για τα λόγια σου αυτά. Να είσαι καλά και καλή συνέχεια! Φιλιά!

      Διαγραφή
  4. Μα τι εμνευσμενη ιστορια εφτιαξες Μαιρη μου τελεια ταιριασμενη με την εικονα.. το νοημα της μοναξιας σε ολο της το μεγαλειο και της αδιαφορίας του κοσμου για τον συναθρωπο.. οσο για την αναγνωριση; ολα μετα θανατον γινονται..
    Μπραβο κοριτσι μου ξεκινησε με υψηλα στανταρ η συμμετοχη σου.
    Ωραια αλλα πολύ δυσκολη η εικονα για την Κατερινα ..αλλα σιγουρα εκεινη θα την εμνευσει τελεια θα περιμενουμε ..την συνεχεια..
    Να περασεις ενα ομορφο τριημερο Μαιρη μου φιλακιαααα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ρουλάκι μου σ' ευχαριστώ πολύ! Έχεις απόλυτο δίκιο! Σου εύχομαι καλή συνέχεια και φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  5. Απαντήσεις
    1. Εγώ σ' ευχαριστώ Ζωή μου και για την εικόνα σου την όμορφη, και για την συμμετοχή και σου εύχομαι καλή επιτυχία στην σειρά σου!Πολλά φιλιά!

      Διαγραφή
  6. Υπέροχη ιστορία με δυνατά μηνύματα! Να τιμάμε όλους τους Μάνθους της κοινωνίας μας ανάλογα και όταν βρίσκονται εν ζωή. Αυτό είναι το σημαντικότερο.
    Σ'ευχαριστώ πολύ για την εξαιρετική πάσα.. έχω σκουριάσει αλλά ελπίζω να ανταποκριθώ επάξια!
    Καλή μας συνέχεια, σε φιλώ!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ωραία ξεκινήσαμε Μαίρη μου .
      Προσπάθησα να σκεφτώ κάτι για την εικονα σου, αλλά η δική σου ιστορία με αφησε άφωνη.
      Πόσοι άνθρωποι ζουν ανάμεσά μας άραγε και δεν τους δίνουμε σημασία γιατί φαίνονται σαλεμένοι ;
      Μετά θάνατον όλα είναι άχρηστα .
      Μπουνιά στο στομάχι η συμμετοχή σου .
      Καλά κούλουμα σήμερα .
      Να είσαι καλά και φιλάκια πολλά

      Διαγραφή
    2. Κατερίνα μου σ' ευχαριστώ πολύ! Έγινε μια καλή αρχή θίγοντας τα άτομα που έχουν αξία κι όμως κανείς δεν τους δίνει σημασία! Φεύγουν με το παράπονο πως μέσα σε έναν τεράστιο κόσμο βίωσαν την μοναξιά και την αποξένωση! Σου στέλνω τα φιλιά μου!

      Διαγραφή
    3. Ρένα μου σ' ευχαριστώ πολύ! Να είσαι καλά και να είμαστε παρέα δημιουργώντας και στέλνοντας τα μηνύματα μας με τον τρόπο αυτό! Πολλά φιλιά!

      Διαγραφή
  7. Συνταρακτική η ιστορία σου, Μαίρη μου. Με τράνταξε. Πίστευα ότι ο άνεμος απλά θα έπαιρνε τη σκεπή της αποθήκης και θα άφηνε το Μάνθο παγωμένο να προσπαθεί πάλι από την αρχή να τη φτιάξει. Όμως η ιστορία σου είχε άλλη, πιο δραματική, τροπή. Η αξία αυτού του ανθρώπου, ενός πραγματικού καλλιτέχνη, αναγνωρίστηκε μετά το θάνατό του. Πόσοι καλλιτέχνες αλήθεια αναγνωρίστηκαν μετά θάνατον? Πολλοί, πάρα πολλοί. Με προεξάρχοντα τον Βίνσεντ Βαν Γκογκ που όσο ζούσε πούλησε μόνον έναν πίνακα και σήμερα οι πίνακές του είναι από τους ακριβότερους παγκοσμίως. Και αυτός ένας τρελός ήταν, σαν τον Μάνθο. Ίδια μοίρα. Σταματώ εδώ γιατί θα γράψω νουβέλα!!!!! Υπέροχη η φωτογραφία που στέλνεις στην Κατερίνα μας και είμαι βέβαιη ότι θα την εμπνεύσει. Πολλά φιλιά, φίλη μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ' ευχαριστώ Μία μου αυτή είναι η πορεία σε μια κοινωνία που εύκολα ξεχνά και εύκολα αλλάζει γνώμες χωρίς τύψη! Πολλά φιλιά!

      Διαγραφή
  8. Μαίρη!
    Τι ρεαλιστική γραφή ήταν αυτή;;Τι μηνύματα κοινωνικά- γροθιές στο στομάχι; Πόση προσοχή στη λεπτομέρεια για να κάνεις τόσο αληθινή αυτή την αφήγηση;
    Δυστυχώς από τη μέση μάντεψα σωστά το τέλος της ιστορίας σου και περίμενα να με δικαιώσεις. Οι Μάνθοι αυτού του κόσμου κάπως έτσι φεύγουν, παρατηρητές παρατημένοι.
    Συγκλονιστικό, μπράβο σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αννέτα μου να είσαι καλά και σ' ευχαριστώ για τα λόγια σου! Δυστυχώς μεγάλο ποσοστό είναι οι παραιτημένοι και οι παρατημένοι στην κοινωνία μας! Η ζωή είναι σκληρή γιατί σκληροί είναι και οι άνθρωποι! Καλή συνέχεια σου στέλνω φιλιά!

      Διαγραφή
  9. Δεν βρίσκω τα λόγια να περιγράψω αυτό που νιώθω. Ένα διήγημα υψηλών προδιαγραφών είναι τούτο που ξεκινάει την λογοτεχνική λαμπαδηδρομία που οργάνωσες Μαίρη. Ενσωμάτωσες τη λέξη "λαξεύω"τέλεια μέσα στην πλοκή που έδεσες με μοναδική μαεστρία.
    Μεστό, ευφάνταστο, καλογραμμένο, άρτιο, με ολοζώντανες εικόνες να ξετυλίγονται μπρος στα μάτια μας και ευφυέστατο. Η φαντασία σου καλπάζει. Τα βρήκα τα λόγια τελικά αλλά δεν μου φθάνουν. Με εντυπωσίασες, με συγκίνησες, η ιστορία αληθινή, βγαλμένη από τη ζωή (θυμάμαι κι εγώ τέτοιους ανθρώπους στη δική μου πόλη).
    Τα κοινωνικά μηνύματα που αφήνεις στον αναγνώστη σου: δυνατά, δοσμένα μέσα από ένα συγκλονιστικό αφήγημα!
    Υπέροχο!!!
    Συγχαρητήρια Μαίρη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ' ευχαριστώ πολύ Μαρία μου ξεκινήσαμε δυναμικά και συνεχίζουμε υπέροχα! Καλή συνέχεια και καλή επιτυχία! Πολλά φιλιά!

      Διαγραφή
  10. Εκπληκτική η συμμετοχή σου, και πολύ περισσότερο που συνοδεύεται από μία φωτογραφία τραβηγμένη στην Δράμα(αν δεν κάνω λάθος)!
    Ατμόσφαιρα, εικόνες, δυνατά μηνύματα, τα είχε όλα! Νομίζω ότι ήταν από τα καλύτερα κείμενά σου που έχω διαβάσει, μπράβο!
    Φιλάκια πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ' ευχαριστώ Πίππη μου και πραγματικά με συγκινούν τα λόγια σου! Ωστόσο θα ήθελα να συμμετείχες και εύχομαι σε κάποια Σκυτάλη να το αποφασίσεις! Σου στέλνω τα φιλιά μου! Καλή απόλαυση και χαίρομαι την παρέα σου!

      Διαγραφή
  11. Άρχισαν τα όμορφα! Μαίρη μου με τούτη την τόσο καλογραμμένη ιστορία σου αφυπνίζεις συνειδήσεις μιας κοινωνίας που μένει μόνο στα λόγια.
    Καλή συνέχεια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ' ευχαριστώ Ελένη μου να είσαι καλά! Αρχίσαμε καλά και πιστεύω πως θα έχουμε όμορφη συνέχεια! Πολλά φιλιά!

      Διαγραφή
  12. Καλή αρχή Μαιρούλα! Δυναμική η έναρξή σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ' ευχαριστώ Χριστίνα μου όντως ξεκινήσαμε όμορφα! Και να έχουμε μια καλή συνέχεια! Φιλιά!

      Διαγραφή
  13. Τόσο όμορφο τόσο συγκινητικό και πόσα βαθιά νόηματα ζωής περικλείει!!! Καλή αρχή!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χριστίνα μου χαίρομαι που είσαι εδώ και σ' ευχαριστώ πολύ! Σου στέλνω τα φιλιά μου!

      Διαγραφή
  14. Δυνατό ξεκίνημα με ηχηρά κοινωνικά μηνύματα, μέσα απ' τη φωτογραφία και το κείμενό σου Μαίρη μου.
    Ο κυρ-Μάνθος ήταν "τρελός" για τη μικρή κοινωνία των "λογικών" που έπρεπε να συμβεί κάτι τραγικό για να αφυπνιστούν. Ό,τι συμβαίνει τριγύρω μας δηλαδή, ακόμα και στο μεγάλο χωριό της Αθήνας. Δυστυχώς πρέπει πάντα κάποιος να θυσιάζεται για να αναγνωρίσουν το ταλέντο και τη σοφία του, μετά θάνατον...
    Τα συγχαρητήρια μου Μαίρη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα Μαρία μου και πόσοι Μάνθοι όντως υπάρχουν σε αυτήν την ζωή! Και όλοι ξεχασμένοι! Σ' ευχαριστώ πολύ καλή μας συνέχεια! Φιλιά!

      Διαγραφή
  15. Με συγκίνησε απίστευτα η ιστορία σου Μαίρη μου. Πολύ δυναμική αρχή στη σκυτάλη μας. Πόσους Μάνθους δεν γνωρίζουμε κι ίσως να μην μάθουμε ποτέ, πόσα έχουν να μας δώσουν.
    Αχ!
    Να 'σαι καλά Μαίρη μου για την υπέροχη ιστορία σου και για την Σκυτάλη που ξαναέφερες κοντά μας και πολύ το χάρηκα.
    Σε φιλώ γλυκά. Καλή σου μέρα :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρίνα μου καλημέρα και σ' ευχαριστώ πολύ! Οι Μάνθοι ατελείωτοι και ο καθένας με τον Γολγοθά του! Κι εγώ χαίρομαι που βλέπω όλη την παρέα να το απολαμβάνει! Καλή συνέχεια γλυκιά μου και πολλά φιλιά!

      Διαγραφή
  16. Συγκλονιστική η συμμετοχή σου Μαίρη μου!
    Μπράβο σου!
    Πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αριστέα μου σ' ευχαριστώ πολύ! Τα φιλιά μου και καλή συνέχεια!

      Διαγραφή
  17. Υπέροχο ξεκίνημα, Μαίρη μου.
    Χαστούκι η ιστορία σου, αλλά με ένα τέλος που συγκινεί και αφήνει την ελπίδα να πάρει μια μεγάλη ανάσα.
    Πολύ μου άρεσε η ιατορία σου!
    Καλή εβδομάδα! 😘

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ' ευχαριστώ πολύ Αλεξάνδρα μου! Μου αρέσουν συχνά τα μπατσάκια. Καλή συνέχεια και σε σένα! Σε φιλώ!

      Διαγραφή
  18. Το ξεκίνημα έγινε με μια πολύ συγκλονιστική συμμετοχή Μαίρη μου !!!
    Μπράβο σου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νικόλ μου σ' ευχαριστώ! Χαίρομαι πάντα όταν σε βλέπω! Σου στέλνω πολλά φιλιά!

      Διαγραφή
  19. Για μια στιγμή καθώς διάβαζα νόμιζα πως θα τον έβαζες να τα κάψει και νευριάσα τόσο μα τόσο πολύ! Περίμενα να τελειώσω το διαβασμα για να πιασω την γκρίνια στο κουτάκι μου εδώ στην γωνιά μου μπουχαχα
    Αλλά ... η Μαίρη μου είναι αυτή ...το τέλος της νομίζω πάντα με συναρπάζει στις ιστορίες της :)
    Να σαι καλά, μικρό γεμάτο εικόνες κείμενο που με πέρασε από διάφορα συναισθήματα.
    Σε φιλώ :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Θα σε νευρίαζα εγώ ποτέ μικρή ξανθιά μου; Ούτε με σφαίρες! Άσε που δεν θα με ξέπλενε ούτε ο Πηνειός, και δεν θα υπήρχε τρύπα να κρυφτώ. Σ' ευχαριστώ μάτια μου! Αλλά μου λείπεις αυτή τη φορά! Σου στέλνω πολλά πολλά φιλιά!

      Διαγραφή
  20. Νομίζω πως η φαντασία σου κι η δημιουργικότητά σου δώσανε ρέστα, Μαιρούλα μου. Πήρες μια δύσκολη φωτογραφία (που εγώ σαν μπούφος θα την κοιτούσα πόσες ώρες και γύρευε εάν θα μπορούσα να γράψω και τι) και με πολλή γλαφυρότητα ανέδειξες πάρα πολλά πράγματα: την μοναξιά, τον αποκλεισμό σε ό,τι διαφέρει απ' το σύνολο, το κατά πόσο οι πράξεις ενός ατόμου βρίσκονται σε αρμονία με τα όσα ισχυρίζεται πως πρεσβεύει και άλλα τόσα ακόμα. Ακόμα ένας γύρος ξεκίνησε δυναμικά! Μπράβο σου!!

    Λαξεύω πολλές καρδούλες στο δέντρο σου και φεύγω. :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Αν και οι προλαλήσαντες με έχουν καλύψει πλήρως,θα πωκι εγώ δυό λόγια γιά την θαυμάσια ιστορία σου Μαίρη μου... Μου άρεσε το αισιόδοξο μήνυμα της αφύπνισης που μας χάρισες, με εξέπληξε η ευτυχής κατάληξη που επέλεξες μετά τη θεομηνία και το αδόκητο τέλος του Μάνθου.....είναι πολύ ωραίο γιά να είναι αληθινό κι έχουμε ανάγκη να πιστέψουμε πως ένας τέτοιος κόσμος είναι εφικτό να δημιουργηθεί αρκεί να έχουμε Μάνθους οδηγούς, αφυπνισμένη συνείδηση και βούληση .....Πολλά φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Αχ Μαίρη μου , δυστυχώς χάλασε ο κόσμος. Κανένας δεν νοιάζεται για κανέναν , ούτε γνωστό , ούτε άγνωστο. Και αν καμιά φορά προσέξουν την ύπαρξη κάποιου είναι για το λάθος λόγο . Όταν ο κάθε Μάνθος διαφέρει , είναι τρελλός, κατάλαβες; Όμως , κανείς δεν μπαίνει στο κόπο να τον πλησιάσει , να του μιλήσει , να , να, να ….. Τώρα και που έβαλαν σε εμφανές σημείο το έργο του και που του έβαλαν και αφιέρωση , τι να τα κάνει; Ούτε που το ξέρει τωρά , αλλά το έκαναν πιο πολλά για να δείξουν τάχα μου ότι εκτίμησαν αυτό που έκαμνε.
    Πολύ μου άρεσε η ιστορία σου , που μέσα που τούτη τη φωτογραφία εμπνεύστηκες μια τόσο δυνατή ιστορία με τόσα μηνύματα
    ΜΠΡΑΒΟ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Όμορφο ξεκίνημα Μαίρη μου! Μου άρεσε πολύ ο τρόπος που χρησιμοποίησες την εξαιρετική φωτογραφία της Ανέσπερης δίνοντάς της μια άλλη διάσταση με την ιστορία σου. Η ματιά σου γήινη, ειλικρινής και βαθιά ανθρώπινη με συγκλόνισε! Ουσιαστικό το μήνυμα, που όλοι πρέπει να πάρουμε και να βγούμε από το μικρόκοσμό μας αν θέλουμε κάτι να αλλάξει στον κόσμο...
    Συγχαρητήρια!!
    Σε φιλώ, καλή εβδομάδα
    Μαρίνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Ένα υπέροχο διήγημα το απόδωσες θαυμάσια αυτό που ήθελες να πεις και καλή επιτυχία.Έπαθα πανικό!!!Μήπως πέρασε η σειρά μου και δεν το πήρα είδηση;Λείπω στο κτήμα κάθε ΠΣΚ και έχω ίντερνετ από το τάμπλετ που δεν μπορώ να κάνω ανάρτηση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Πολύ δυνατή η ιστορία σου και με πολλά μηνύματα!
    Συγχαρητήρια Μαίρη μου!
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή